Sycące menu na ciężki dzień

Zapowiada się ciężki dzień? Nic nie pomoże Ci go przetrwać lepiej, niż sycący i pyszny zestaw dań. Sprawdź nasze propozycje.

Długie, ciężkie dni w pracy plus wiele spraw do załatwienia po wyjściu z firmy. Od rana do wieczora na nogach, bez chwili wytchnienia. Dwa powyższe zdania brzmią znajomo? Nie ma powodu do zmartwień. Ciężkie chwile bez wątpienia pomoże Ci przetrwać proponowane przez nas, przykładowe sycące menu, dzięki któremu będziesz mieć siłę na codzienne zmagania z życiem.

 

Podstawą takiego menu jest ilość posiłków. Pamiętajmy, aby codziennie, ale w ciężkie dni zwłaszcza, sięgać po pięć posiłków dziennie. Absolutną podstawą potrzebną do przetrwania są trzy główne posiłki, czyli śniadanie, obiad i kolacja oraz dwie nieco mniejsze przekąski, czyli drugie śniadanie, zwane także lunchem, oraz nie mniej istotny podwieczorek.

 

I tak, na śniadanie proponujemy porządny zastrzyk energii w postaci kanapek z chlebem wieloziarnistym i masłem, a do tego z kawałkami szynki, sera żółtego oraz dodatkiem pomidora i papryki. Do picia natomiast wybieramy bogatą w antyoksydanty zieloną herbatę, która, parzona zaledwie kilka minut, doda nam z samego rana energii. Na około 3 godziny po śniadaniu radzimy sięgnąć po sałatkę owocową z dodatkiem banana, jogurtu naturalnego, pomarańczy, orzechów włoskich i rodzynek. Taka przekąska będzie nie tylko pyszna i zdrowa, ale przede wszystkim sycąca. Na obiad warto sięgnąć po treściwy krupnik na pierwsze danie, na drugie natomiast zjeść potrawkę z kurczaka z sosem oraz ziemniakami i surówką z jabłka i marchewki.

 

Około 3 godziny po obiedzie, proponujemy spożyć treściwy podwieczorek. Dobrym pomysłem będą pokrojone w słupki kawałki warzyw, np. papryki, selera itp., które będziemy maczać w dipie przygotowanym z jogurtu naturalnego i lubianych przez nas przypraw. Do tego warto wypić szklankę soku warzywnego, np. pomidorowego. Na kolację proponujemy natomiast sałatkę z warzywami oraz indykiem, skropioną sosem na bazie oliwy z oliwek. Pamiętajmy także o częstym sięganiu po niegazowaną wodę w ciągu całego dnia.

 

Takie menu zapewni nam stały dopływ energii z pożywienia, dzięki czemu nie opadniemy z sił nawet w trakcie męczącego dnia. Warto także pamiętać o tym, iż jeśli pół dnia spędzamy w pracy, zabierajmy ze sobą do firmy przygotowane wcześniej w domu posiłki. Wyjdzie nam to nie tylko na zdrowie, ale korzystnie wpłynie także na zasób naszego portfela.

 





Dobra rada

Jak łatwo rozłupać kokos? Włóż orzech na kilka minut do rozgrzanego piekarnika. Po lekkim ostudzeniu połóż go na desce i uderzaj tłuczkiem do mięsa, zwiększając siłę do momentu pęknięcia na pół.

Polecane

Idealny blender do Twojej kuchni

Idealny blender do Twojej kuchni

Przygotowując wyposażenie domu, musimy między innymi...

Kubki z porcelany - jaki komplet wybrać na prezent świąteczny?

Kubki z porcelany - jaki komplet wybrać na prezent...

Komplet porcelanowych kubków może być idealnym...

Dania rybne – za co tak je kochamy? Jak je urozmaicić, by oprzeć się nudzie?

Dania rybne – za co tak je kochamy? Jak je urozmaicić, by...

Na co dzień na naszych stołach królują raczej dania...

Talerze porcelanowe – zastawa obiadowa z klasą

Talerze porcelanowe – zastawa obiadowa z klasą

Porcelanowa zastawa obiadowa od zawsze gości w prawie...