Sycące menu na ciężki dzień

Zapowiada się ciężki dzień? Nic nie pomoże Ci go przetrwać lepiej, niż sycący i pyszny zestaw dań. Sprawdź nasze propozycje.

Długie, ciężkie dni w pracy plus wiele spraw do załatwienia po wyjściu z firmy. Od rana do wieczora na nogach, bez chwili wytchnienia. Dwa powyższe zdania brzmią znajomo? Nie ma powodu do zmartwień. Ciężkie chwile bez wątpienia pomoże Ci przetrwać proponowane przez nas, przykładowe sycące menu, dzięki któremu będziesz mieć siłę na codzienne zmagania z życiem.

 

Podstawą takiego menu jest ilość posiłków. Pamiętajmy, aby codziennie, ale w ciężkie dni zwłaszcza, sięgać po pięć posiłków dziennie. Absolutną podstawą potrzebną do przetrwania są trzy główne posiłki, czyli śniadanie, obiad i kolacja oraz dwie nieco mniejsze przekąski, czyli drugie śniadanie, zwane także lunchem, oraz nie mniej istotny podwieczorek.

 

I tak, na śniadanie proponujemy porządny zastrzyk energii w postaci kanapek z chlebem wieloziarnistym i masłem, a do tego z kawałkami szynki, sera żółtego oraz dodatkiem pomidora i papryki. Do picia natomiast wybieramy bogatą w antyoksydanty zieloną herbatę, która, parzona zaledwie kilka minut, doda nam z samego rana energii. Na około 3 godziny po śniadaniu radzimy sięgnąć po sałatkę owocową z dodatkiem banana, jogurtu naturalnego, pomarańczy, orzechów włoskich i rodzynek. Taka przekąska będzie nie tylko pyszna i zdrowa, ale przede wszystkim sycąca. Na obiad warto sięgnąć po treściwy krupnik na pierwsze danie, na drugie natomiast zjeść potrawkę z kurczaka z sosem oraz ziemniakami i surówką z jabłka i marchewki.

 

Około 3 godziny po obiedzie, proponujemy spożyć treściwy podwieczorek. Dobrym pomysłem będą pokrojone w słupki kawałki warzyw, np. papryki, selera itp., które będziemy maczać w dipie przygotowanym z jogurtu naturalnego i lubianych przez nas przypraw. Do tego warto wypić szklankę soku warzywnego, np. pomidorowego. Na kolację proponujemy natomiast sałatkę z warzywami oraz indykiem, skropioną sosem na bazie oliwy z oliwek. Pamiętajmy także o częstym sięganiu po niegazowaną wodę w ciągu całego dnia.

 

Takie menu zapewni nam stały dopływ energii z pożywienia, dzięki czemu nie opadniemy z sił nawet w trakcie męczącego dnia. Warto także pamiętać o tym, iż jeśli pół dnia spędzamy w pracy, zabierajmy ze sobą do firmy przygotowane wcześniej w domu posiłki. Wyjdzie nam to nie tylko na zdrowie, ale korzystnie wpłynie także na zasób naszego portfela. 





Dobra rada

Dieta na energię Jeśli chcesz mieć więcej energii, wprowadź do swojej diety miód, czosnek, papryczki chili, awokado, jagody, borówki, migdały i pestki dyni. Sięgnij również po gorzką czekoladę.

Polecane

Zdrowa dieta na wiosnę

Zdrowa dieta na wiosnę

Zmęczony zimową stagnacją organizm potrzebuje odbudowania...

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Poznaj zasady sprawdzonej przez tysiące ludzi na całym...

Najostrzejsze przyprawy świata.  Czy na pewno chcesz ich spróbować?

Najostrzejsze przyprawy świata. Czy na pewno chcesz ich...

Pieprz jest przy nich niczym miód rozpływający się na...