Dieta kopenhaska: na czym polega?

Poznaj zasady sprawdzonej przez tysiące ludzi na całym świecie diety kopenhaskiej.

Dieta kopenhaska to program żywieniowy, który, co prawda, nie jest łatwy do przejścia, ale może przynieść spektakularne efekty. Podczas trzynastu dni diety można bowiem stracić nawet kilkanaście kilogramów.

 

Niestety, ma to swoja cenę. Dieta kopenhaska jest bowiem tak rygorystyczna i inwazyjna dla organizmu, że stosować ją mogą jedynie osoby w pełni zdrowe i nieuskarżające się na żadne, nawet nie do końca zdiagnozowane, dolegliwości. Poza tym, szybka utrata wagi, którą gwarantuje dieta kopenhaska, może najprawdopodobniej skutkować równie szybkim efektem jo-jo, gdy, po zakończonej kuracji, powrócimy do „normalnych” nawyków żywieniowych. Tak więc, przed przejściem na tę dietę, należy dokładnie rozważyć wszystkie „za” i „przeciw” oraz skonsultować się z lekarzem pierwszego kontaktu, który oceni, czy jesteśmy w pełni zdrowi i czy taka dieta nam się zwyczajnie opłaca. A jakie są konkretne zasady diety kopenhaskiej?

 

Dieta kopenhaska trwa dokładnie trzynaście dni. W tym czasie spożywamy trzy posiłki dziennie, które opierają się głównie na chudym mięsie, jajkach, warzywach i czarnej kawie. Poza tym, warto przez ten czas zażywać także zestaw witamin i suplementów, które uzupełnią braki składników odżywczych w jadłospisie. Nie można też modyfikować z góry ustalonych posiłków. Każde, nawet najmniejsze odstępstwo od diety rujnuje bowiem powodzenie całej kuracji. Ustalonego przez twórców diety jadłospisu trzeba trzymać się tak kurczowo, że nie wolno dodać nawet gumy do żucia. Jak wygląda zatem konkretny jadłospis podczas diety kopenhaskiej?


 

Dzień 1 i 8
śniadanie: kubek czarnej kawy + 1 kostka cukru

obiad: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, 1 pomidor

kolacja: 200g wołowiny np. w formie steku, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny


 

Dzień 2 i 9
śniadanie: kubek czarnej kawy + 1 kostka cukru

obiad: 200g wołowiny, np. w formie steku, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny, 1 świeży owoc

kolacja: 10 dag szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego


 

Dzień 3 i 10
śniadanie: kubek czarnej kawy + 1 kostka cukru, 1 grzanka

obiad: szklanka ugotowanego szpinaku, 1 pomidor, 1 mały owoc

kolacja: 2 jajka na twardo, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny, 10 dag szynki


 

Dzień 4 i 11
śniadanie: kubek czarnej kawy + 1 kostka cukru

obiad: 1 jajko na twardo, 1 marchewka, 1 opakowanie serka wiejskiego

kolacja: ½ szklanki soku pomarańczowego, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego


 

Dzień 5 i 12
śniadanie: starta marchewka z sokiem z cytryny

obiad: 300g gotowanej lub smażonej bez tłuszczu chudej ryby

kolacja: 200g steku wołowego, 5 liści sałaty, 6-8 główek ugotowanych brokułów


 

Dzień 6 i 13
śniadanie: kubek czarnej kawy + 1 kostka cukru, 1 grzanka

obiad: 150g gotowanego kurczaka, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

kolacja: 2 jajka na twardo, 1 starta marchewka


 

Dzień 7
śniadanie: kubek herbaty bez cukru

obiad: 150g kurczaka, 1 świeży owoc

kolacja: nic





Dobra rada

Więcej soku z cytryny Aby cytryna była bardziej soczysta, połóż ją na płaskiej powierzchni i roluj przez chwilę dłonią. Dzięki temu uzyskasz więcej soku!

Polecane

Zielona herbata i jej właściwości

Zielona herbata i jej właściwości

Zielona herbata to napój, który nie tylko wyśmienicie...

Sycące menu na ciężki dzień

Sycące menu na ciężki dzień

Zapowiada się ciężki dzień? Nic nie pomoże Ci go...

Wędliny i sery porcjowane – w czym je sprzedawać?

Wędliny i sery porcjowane – w czym je sprzedawać?

Na rynku nie brakuje produktów oferowanych w porcjach....

Jakie mleko zamiast krowiego?

Jakie mleko zamiast krowiego?

Człowiek z wiekiem w coraz mniejszym stopniu toleruje...