Zasady zdrowego stylu życia

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem, kondycją i smukłą sylwetką, należy jedynie stosować się do kilku prostych zasad. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.

Aktywność fizyczna

Dzięki niej nie tylko schudniesz, ale i będziesz zdrowszy. Nie chodzi tu wcale o wyczerpujące treningi, doskonalenie się do perfekcji w określonej dziedzinie sportu - raczej o to, by nie siedzieć cały dzień przed telewizorem czy komputerem. Wystarczy stosowana regularnie lekka gimnastyka lub długie spacery. Opcji jest naprawdę wiele: biegi, pływanie, joga, aerobic czy fitness. Każdy znajdzie coś dla siebie, również osoby o gorszej kondycji.

 

Skończ z używkami

Papierosy, alkohol, narkotyki bądź dopalacze, a nawet nadmierna konsumpcja kawy - mogą bardzo negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Wpływają na zwiększone ryzyko występowania niektórych chorób, na przykład nowotworów układu oddechowego czy układu krążenia. Papierosy przyczyniają się również do problemów z płodnością i pogorszenia stanu skóry. Nadmiernie spożycie alkoholu prowadzi do chorób wątroby. Korzystny wpływ na zdrowie może mieć jednak regularne picie niewielkich ilości czerwonego wina.

 

 

Zwróć uwagę na właściwe odżywianie

Nie chodzi o to, by stosować restrykcyjne diety, które nie są w stanie dostarczyć nam odpowiedniej ilości energii i składników odżywczych. Dieta powinna bazować na pełnoziarnistych produktach zbożowych, dużej ilości warzyw i owoców. Do tego chude mięso, nabiał, ryby (lub, w przypadku wegetarian, zamienniki, takie jak rośliny strączkowe). Ograniczmy cukry, tłuszcze i produkty wysoko przetworzone, fast foody.

 

Zadbaj o odpowiednie przechowywanie produktów spożywczych

Aby Twoje posiłki były zdrowe, zadbaj o to, by przechowywać swoje produkty spożywcze w sposób odpowiedni. Sprawdzaj, z czego wykonane są pojemniki, w których przechowujesz żywność. Najlepiej będzie, jeśli zaopatrzysz się w bezpieczne pojemniki ekologiczne. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoje jedzenie jest świeże i nie zaszkodzi Ci, będzie w pełni bezpieczne dla organizmu.

 

Źródło: https://sklep.kenayag.com.pl/ - naturalne suplementy diety

 





Dobra rada

Czy wiesz, że sól można zastąpić domową przyprawą? W misce zmieszaj ze sobą 1/4 szklanki sproszkowanego czosnku, 2 łyżki oregano, 2 łyżki cebuli w proszku i 2 łyżki suszonej skórki z cytryny. Przesyp całość do szczelnego pojemnika.

Polecane

Czym zagęszczać zupę?

Czym zagęszczać zupę?

Zupy to w naszym kraju bardzo ważne dania, które stanowią...

Racuchy z jabłkami

Racuchy z jabłkami

Szukasz pomysłu na smaczną, sycącą i słodką przekąskę dla...

Jak powinna wyglądać dieta cukrzyka?

Jak powinna wyglądać dieta cukrzyka?

Poszczególne diety różnią się między siebie kompozycją...

Menu weselne z prawdziwego zdarzenia

Menu weselne z prawdziwego zdarzenia

Dania serwowane gościom na weselu to bardzo ważny element...