Zasady zdrowego stylu życia

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem, kondycją i smukłą sylwetką, należy jedynie stosować się do kilku prostych zasad. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.

Aktywność fizyczna

 

Dzięki niej nie tylko schudniesz, ale i będziesz zdrowszy. Nie chodzi tu wcale o wyczerpujące treningi, doskonalenie się do perfekcji w określonej dziedzinie sportu - raczej o to, by nie siedzieć cały dzień przed telewizorem czy komputerem. Wystarczy stosowana regularnie lekka gimnastyka lub długie spacery. Opcji jest naprawdę wiele: biegi, pływanie, joga, aerobic czy fitness. Każdy znajdzie coś dla siebie, również osoby o gorszej kondycji.

 

 

Skończ z używkami

 

Papierosy, alkohol, narkotyki bądź dopalacze, a nawet nadmierna konsumpcja kawy - mogą bardzo negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Wpływają na zwiększone ryzyko występowania niektórych chorób, na przykład nowotworów układu oddechowego czy układu krążenia. Papierosy przyczyniają się również do problemów z płodnością i pogorszenia stanu skóry. Nadmiernie spożycie alkoholu prowadzi do chorób wątroby. Korzystny wpływ na zdrowie może mieć jednak regularne picie niewielkich ilości czerwonego wina.

 

 

Źródło: https://naczyniajednorazowe.pl/30-talerze-jednorazowe-flaczarki

 

 

Zwróć uwagę na właściwe odżywianie

 

Nie chodzi o to, by stosować restrykcyjne diety, które nie są w stanie dostarczyć nam odpowiedniej ilości energii i składników odżywczych. Dieta powinna bazować na pełnoziarnistych produktach zbożowych, dużej ilości warzyw i owoców, do tego chude mięso, nabiał, ryby (lub w przypadku wegetarian zamienniki, takie jak rośliny strączkowe). Ograniczmy cukry, tłuszcze i produkty wysoko przetworzone, fast foody.

 

 

Zadbaj o odpowiednie przechowywanie produktów spożywczych

 

Aby Twoje posiłki były zdrowe, zadbaj o to, by przechowywać swoje produkty spożywcze w sposób odpowiedni. Sprawdzaj, z czego wykonane są pojemniki, w których przechowujesz żywność. Najlepiej będzie, jeśli zaopatrzysz się w bezpieczne pojemniki ekologiczne. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoje jedzenie jest świeże i nie zaszkodzi Ci, będzie w pełni bezpieczne dla organizmu.





Dobra rada

Dieta na energię Jeśli chcesz mieć więcej energii, wprowadź do swojej diety miód, czosnek, papryczki chili, awokado, jagody, borówki, migdały i pestki dyni. Sięgnij również po gorzką czekoladę.

Polecane

Zdrowa dieta na wiosnę

Zdrowa dieta na wiosnę

Zmęczony zimową stagnacją organizm potrzebuje odbudowania...

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Poznaj zasady sprawdzonej przez tysiące ludzi na całym...

Najostrzejsze przyprawy świata.  Czy na pewno chcesz ich spróbować?

Najostrzejsze przyprawy świata. Czy na pewno chcesz ich...

Pieprz jest przy nich niczym miód rozpływający się na...