Pięć sposobów na kaszkę dla malucha

Dieta małego dziecka musi zawierać kaszkę – jej konsystencja jest doskonale przystosowana do możliwości malucha jeśli chodzi o gryzienie i trawienie. Oto kilka sposobów na kaszkę, które na pewno okażą się smaczne.

1. Kaszka ryżowa

To pyszna i prosta do przygotowania potrawa, która jednak jest odpowiednia tylko dla dzieci, które przekroczyły 6. miesiąc życia. Do jej przygotowania będziemy potrzebowali płatków ryżowych i odrobiny wody. Jeśli chcemy poprawić nieco walory smakowe, możemy użyć stewii, dzięki czemu nasza pociecha powinna zareagować na to danie ze znacznie większym entuzjazmem.

 

 

2. Kaszka kukurydziana

Do przygotowania tej potrawy potrzebny będzie nam gotowy półprodukt, który możemy dostać w każdym sklepie. To jedzenie dla dzieci po 7. miesiącu życia. Smak kaszki możemy poprawić poprzez dodanie wanilii lub ulubionego owocu, o ile dziecko nie ma na niego uczulenia.

 

 

3. Kaszka amarantusowa

Kolejna potrawa dla dzieci po 6. miesiącu życia. Przygotowujemy ją na bazie kaszy jaglanej. Oprócz niej potrzebowali będziemy jeszcze zmielonych nasion amarantusa, oleju lnianego i ulubionego owocu, dzięki któremu danie stanie się smaczniejsze.

 

 

4. Kaszka z komosy ryżowej

To również kaszka, którą nie należy częstować naszej pociechy zanim ukończy pół roku. Do jej przygotowania potrzebujemy kaszy quinoa, kaszy jaglanej oraz brązowego ryży pełnoziarnistego – każdy z podanych składników będzie stanowił 1/3 objętości dania.

 

 

5. Gotowe kaszki do kupienia w sklepach

Gotowe produkty, wbrew powszechnej opinii, nie są wcale opcją wyłącznie dla leniwych – to prawda, że ich przygotowanie jest znacznie prostsze niż w przypadku wymienionych powyżej przepisów, jednak jeśli chodzi o walory smakowe i prozdrowotne, składniki w niczym nie ustępują kaszkom przygotowanym samodzielnie. Warto włączyć je w dietę naszej pociechy, dzięki czemu stanie się ona bardziej zróżnicowana, co zawsze dobrze wpływa na rozwój i samopoczucie dziecka.

 

 

Sposobów na przygotowanie kaszki jest znacznie więcej, prawie każdy rodzic ma swój własny. Nie bójmy się eksperymentować, pamiętajmy jednak o tym aby zadbać o zdrowie i gust smakowy dziecka.





Dobra rada

Dieta na energię Jeśli chcesz mieć więcej energii, wprowadź do swojej diety miód, czosnek, papryczki chili, awokado, jagody, borówki, migdały i pestki dyni. Sięgnij również po gorzką czekoladę.

Polecane

Zdrowa dieta na wiosnę

Zdrowa dieta na wiosnę

Zmęczony zimową stagnacją organizm potrzebuje odbudowania...

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Poznaj zasady sprawdzonej przez tysiące ludzi na całym...

Najostrzejsze przyprawy świata.  Czy na pewno chcesz ich spróbować?

Najostrzejsze przyprawy świata. Czy na pewno chcesz ich...

Pieprz jest przy nich niczym miód rozpływający się na...