Zdrowe i... gotowe jedzenie dla malucha

Gotowe jedzenie dla malucha nie ma wśród rodziców najlepszej opinii. Tymczasem jakość tego typu produktów często nie tylko nie ustępuje, ale wręcz przewyższa potrawy przygotowane samodzielnie. Jak należy wybierać gotowe jedzenie dla malucha?

Dania dla najmłodszych zamknięte w słoiczkach znajdziemy w każdym większym sklepie. Zanim zostaną dopuszczone do sprzedaży, są poddawane pieczołowitym kontrolom, dlatego, o ile nie kupujemy ich z niepewnego źródła, są w stu procentach godne zaufania. To doskonały sposób na zróżnicowanie diety dziecka, dzięki czemu zagwarantujemy mu zdrowy i harmonijny rozwój oraz sprawimy, że będzie naprawdę cieszyć się życiem i zarażać nas swoją radością.

 

Gotowe jedzenie dla dzieci należy dobierać przede wszystkim do wieku. Pierwsze tego typu produkty można wprowadzić już w przypadku dziecka czteromiesięcznego, przed zakupem należy jednak sprawdzić, co znajduje się na etykiecie – jeśli znajdziemy na niej obostrzenia dotyczące wieku, należy bezwzględnie ich przestrzegać, nawet jeśli rozwój naszej pociechy przebiega szybciej niż normalnie. W przypadku gotowego dania dla malucha najważniejsza będzie jego konsystencja – musi być przystosowana do możliwości przełykania i trawienia. Im młodsze dziecko, tym bardziej jednolita i gładka powinna być potrawa.

 

Wraz z rozwojem dziecka dietę należy wzbogacać. Asortyment posiadanych słoików warto rozszerzać jak najczęściej – w piątym, ósmym, dziesiątym miesiącu, po roku. Jeśli tylko informacja na etykiecie nie wskazuje inaczej – nie bójmy się eksperymentować.

 

Ważnym kryterium będzie również smak potrawy – wobec niektórych produktów entuzjazm naszej pociechy będzie mniejszy niż wobec innych, jednak w żadnym wypadku gotowego preparatu nie należy dosładzać lub dosalać, bo w ten sposób zepsujemy naukowo opracowane proporcje mikro- i makroskładników. Lepiej pogodzić się z tym, że eksperyment był nieudany i rozejrzeć się za nowym daniem.

 

Nawet jeśli przyrządzanie jedzenia dla dziecka sprawia nam przyjemność, nie warto rezygnować z gotowych dań. Są one świetnym uzupełnieniem diety, a przy tym bardzo często po prostu doskonale smakują. Szeroki wybór gotowego jedzenia dla dzieci znajdziemy na stronie http://askot.pl/kategoria-produktu/jedzenie/.





Dobra rada

Zdrowe oleje Najzdrowsze oleje do smażenia to: olej rzepakowy, kokosowy, olej z orzeszków ziemnych oraz oliwa z oliwek.

Polecane

Jaką patelnię wybrać?

Jaką patelnię wybrać?

Nieodzowne wyposażenie każdej kuchni, bez którego...

Cała prawda o kawie, czyli ziarenka zdrowia w naszej filiżance

Cała prawda o kawie, czyli ziarenka zdrowia w naszej...

Lubisz kawę i nie wyobrażasz sobie początku dnia bez...

Jakie mleko zamiast krowiego?

Jakie mleko zamiast krowiego?

Człowiek z wiekiem w coraz mniejszym stopniu toleruje...

Arabica czy robusta – czym się różnią te rodzaje kaw?

Arabica czy robusta – czym się różnią te rodzaje kaw?

Kawa, podobnie jak herbata, uchodzi za najpopularniejszy...