Rodzaje orzechów oraz ich właściwości

Orzechy to jeden z najzdrowszych darów natury. Poznajmy bliżej ich rodzaje i dowiedzmy się, jakie wykazują właściwości.

Orzech jako nasiono

Nasiona to główny składnik roślin. Z korzenia wyrasta łodyga, z łodygi liście, po czasie pojawiają się też kwiaty i z nich owoce, a w nich znajdują się nasiona. Cykl zatacza koło, bo z nasion może wykiełkować i puścić korzeń kolejna roślina. W związku z tym nasiona obfitują w substancje odżywcze. Te znajdujące się w łupinie określane są mianem orzechów lub bakalii. Zawierają one wiele cennych pierwiastków i związków chemicznych, a my uwielbiamy je spożywać. Wśród najbardziej znanych i lubianych bakalii wymienia się: orzechy włoskie, pekan, laskowe, makadamia, nerkowce, arachidowe, brazylijskie, pistacjowe, migdałowe oraz piniowe.

Sprawdź orzechy w fit-zone.pl.

 

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie zawierają kwas Omega-3 oraz posiadają właściwości bakteriobójcze i grzybobójcze. Kwas Omega-3 reguluje cholesterol. Właściwości bakteriobójcze i grzybobójcze sprawiają, że układ pokarmowy pozostaje wolny od wszelkich problemów.

 

Orzechy pekan

Orzechy pekan zawierają cynk i witaminy z grupy B. Cynk poprawia stan włosów i skóry, ale przede wszystkim wzmacnia odporność. Witaminy z grupy B dbają o zdrowie fizyczne i psychiczne, a przy tym wzmacniają mięśnie oraz kości i stawy.

 

Orzechy laskowe

Orzechy laskowe zawierają potas oraz wapń i fosfor. Potas reguluje ciśnienie krwi. Wapń z potasem wzmacniają kości.

 

Orzechy makadamia

Orzechy makadamia zawierają kwasy tłuszczowe. Z jednej strony regulują one poziom cholesterolu i chronią przed miażdżycą, jak również przed zawałami serca i udarami mózgu. Z drugiej strony zwiększają wchłanianie glukozy we krwi, chroniąc w ten sposób organizm przed cukrzycą.

 

Orzechy nerkowca

Orzechy nerkowca zawierają kwasy tłuszczowe i antyoksydanty. Kwasy tłuszczowe wpływają korzystnie na cholesterol. Antyoksydanty likwidują wolne rodniki, dzięki czemu wpływają dodatnio na urodę i zdrowie.

 

Orzechy arachidowe

Orzechy arachidowe zawierają witaminy B i witaminę D. Witaminy B dodają sił fizycznych i psychicznych oraz wzmacniają mięśnie i kości. Witamina D zapewnia dobre samopoczucie i chroni przed nowotworami.

 

Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie zawierają selen i antyoksydanty. Selen poprawia jakość nasienia, co rzutuje na lepszą płodność u mężczyzn. Antyoksydanty zapobiegają nowotworom.

 

Orzechy pistacjowe

Pistacje zawierają kwasy tłuszczowe, żelazo i witaminę A. Kwasy tłuszczowe regulują poziom cholesterolu, podwyższając cholesterol HDL i obniżając cholesterol LDL. Zapobiegają również miażdżycy. Żelazo dodaje sił i przeciwdziała anemii. Witamina A wyostrza funkcjonowanie narządów zmysłowych.

 

Orzechy migdałowe

W migdałach znajduje się błonnik i witamina E. Błonnik wspomaga odchudzanie przez długotrwałe wypełniania żołądka. Witamina E wpływa korzystnie na urodę i na zdrowie.

 

Orzechy piniowe

W orzechach piniowych znajduje się cynk i magnez. Cynk zwalcza stany zapalne oraz katar i kaszel. Magnez rzutuje na właściwe samopoczucie psychofizyczne.





Dobra rada

Dieta na energię Jeśli chcesz mieć więcej energii, wprowadź do swojej diety miód, czosnek, papryczki chili, awokado, jagody, borówki, migdały i pestki dyni. Sięgnij również po gorzką czekoladę.

Polecane

Kasza jaglana dobra na wszystko

Kasza jaglana dobra na wszystko

Popularność kaszy jaglanej wciąż rośnie. O ile jeszcze...

Pięć sposobów na kaszkę dla malucha

Pięć sposobów na kaszkę dla malucha

Dieta małego dziecka musi zawierać kaszkę – jej...

Zdrowe i... gotowe jedzenie dla malucha

Zdrowe i... gotowe jedzenie dla malucha

Gotowe jedzenie dla malucha nie ma wśród rodziców...

Kubki z porcelany - jaki komplet wybrać na prezent świąteczny?

Kubki z porcelany - jaki komplet wybrać na prezent...

Komplet porcelanowych kubków może być idealnym...