Gorące napoje na zimę

Szklanka gorącego napoju to dobry sposób na rozgrzanie się. Sprawdźmy, jakie napoje warto pić w okresie jesienno-zimowym, gdy na zewnątrz panuje ziąb.

Herbata rumiankowa

To napar o cudownych właściwościach. Ma działanie przeciwalergiczne i przeciwzapalne. Usuwa z organizmu szkodliwe toksyny, rozkurcza mięśnie gładkie i przyspiesza procesy regeneracyjne. Zawiera ponadto znaczne ilości witaminy C oraz soli mineralnych. Jak przygotować ten smaczny napar? Sproszkowany rumianek w koszyczku wrzucamy do szklanki i zalewamy gorącą, ale nie wrzącą wodą. Po kilku minutach parzenia wyjmujemy koszyczek. Tak przygotowany napój dostarczy nam mnóstwa energii.

 

Masala czaj

To najbardziej znana w Europie indyjska herbata. Przygotowuje się ją następująco: najpierw należy zagotować herbaciane liście, w dalszej kolejności dolać mleka, zagotować ponownie, doprawić napar przyprawami (np. kardamonem, cynamonem, imbirem, goździkami, pieprzem czy kolendrą) i zagotować po raz trzeci. Do tak przygotowanego naparu warto dosypać cukru. Masala czaj ma działanie oczyszczające, udrożnia drogi oddechowe i pobudza organizm do aktywności (zawiera duże ilości teiny).

 

Gorąca czekolada

To jeden z najsmaczniejszych gorących napojów, jakie do tej pory wynaleziono. Jak go przygotować? Najpierw rozpuść kostkę czekolady mlecznej w tzw. kąpieli wodnej (połamaną na kawałeczki tabliczkę wrzuć do mniejszego garnka i postaw go w większym, w którym gotuje się woda). Po rozpuszczeniu kostki powstałą maź należy zmieszać z mlekiem. Do tak przygotowanego napoju można dodać bitą śmietanę i posypać jeszcze czymś słodkim. Alternatywą może być syrop cukrowy. Taka kaloryczna bomba zastępuje z powodzeniem posiłek. Czekolada zawiera flawonoidy, działające jak przeciwutleniacze, a także znaczne ilości magnezu, który usuwa zmęczenie i działa kojąco na nerwy.

 

Kawa

Dobrym sposobem na rozgrzanie się jest również kubek gorącej kawy. Jeśli chodzi o kaloryczność tego napoju, to może być ona bardzo różna, w zależności od wykorzystanych dodatków. Jeśli chcesz uzyskać wersję light, nie dolewaj do naparu tłustego mleka i nie dodawaj bitej śmietany ani żadnych syropów. Bardzo dobrą kawą, łączącą w sobie walory smakowe z dietetycznymi, jest Black Latte - zobacz więcej w tym artykule.

Pamiętajmy, aby nie pić kawy po treningach, ponieważ utrudnia to organizmowi regenerację. Lepiej też unikać picia kawy wieczorem, na kilka godzin przed snem. Najlepszą porą na filiżankę małej czarnej jest poranek.

 

Gorące napoje zimą to podstawa. Dla wielu z nas trudno sobie wyobrazić dzień bez filiżanki parującej kawy, herbaty czy czekolady. Eksperymentujmy i urozmaicajmy swoje menu, zastępując od czasu do czasu kawę gorącą czekoladą, a herbatę – indyjskimi naparami o egzotycznym smaku.

 





Dobra rada

Czy wiesz, że sól można zastąpić domową przyprawą? W misce zmieszaj ze sobą 1/4 szklanki sproszkowanego czosnku, 2 łyżki oregano, 2 łyżki cebuli w proszku i 2 łyżki suszonej skórki z cytryny. Przesyp całość do szczelnego pojemnika.

Polecane

Zdrowa dieta na wiosnę

Zdrowa dieta na wiosnę

Zmęczony zimową stagnacją organizm potrzebuje odbudowania...

Idealny blender do Twojej kuchni

Idealny blender do Twojej kuchni

Przygotowując wyposażenie domu, musimy między innymi...

Makaron bezglutenowy spaghetti - wegańskie bolognese

Makaron bezglutenowy spaghetti - wegańskie bolognese

Oto przepis na doskonały makaron spaghetti bolognese dla...

Wyposażenie kuchni - 5 wartych uwagi akcesoriów

Wyposażenie kuchni - 5 wartych uwagi akcesoriów

Dla mnie, jak i dla wielu innych osób, kuchnia jest...