Czy na diecie można jeść słodycze?

Podczas odchudzania unikamy jedzenia słodyczy i cukru. To przecież słodkości w dużej mierze odpowiadają za pojawienie się nadprogramowych kilogramów. Czy można zatem jeść tzw. zdrowe słodycze przygotowywane w domu?

Czym są słodkie zamienniki i czy można je jeść na diecie?

Na diecie odchudzającej nie trzeba całkowicie rezygnować ze słodkości. Powinniśmy za to wyeliminować z niej tradycyjny cukier (tutaj dowiesz się dlaczego: https://likeastore.com/pl/odchudzanie-to-nie-taka-straszna-rzecz/ ). Wbrew pozorom można pozbyć się cukru z domu oraz z diety i nadal móc jeść słodycze. To dzięki zdrowym zamiennikom. Dodając do posiłków ksylitol, stewię, syrop klonowy, erytrol czy inulinę tylko nieznacznie (lub wcale) podwyższymy ich wartość kaloryczną i utrzymamy wymagania dietetyczne. Ze słodziwami tego typu nie można jednak przesadzać. W końcu musimy nauczyć się tak odżywiać, by słodki smak przestał grać pierwsze skrzypce w naszej diecie.

 

Zdrowe słodycze mogą być pułapką

Człowiek preferuje słodki smak. To naturalne. Cukry, czyli węglowodany to przecież podstawowe źródło energii dla organizmu. Znajdują się one jednak także w posiłkach mniej słodkich czy wręcz wytrawnych i pikantnych. W diecie odchudzającej, jak i na co dzień, powinniśmy wymieniać smaki i stawiać na różnorodność. Przygotowywanie zdrowych słodyczy, np. odchudzonych i odtłuszczonych ciast czy batoników fit nie pozbawi ich najważniejszej właściwości – nadal będą słodkie (poprzez dodanie zamiennika cukru). Jeśli chcemy pozbyć się nałogowego zamiłowania do słodyczy, nie możemy do woli objadać się ciastkami, nawet tymi bez dodatku cukru. Dobra wiadomość jest taka, że stopniowo ograniczając słodki smak, mamy coraz mniejszą ochotę na słodycze.

 

Uwaga na miód

Miód jest zdrowy, ponieważ ma bogate właściwości odżywcze i wspiera odporność. Nie zmienia to faktu, że cukrami dominującymi w jego składzie są glukoza i fruktoza, czyli cukry proste. Odchudzanie będzie skuteczniejsze, jeśli ograniczymy cukry proste (dotyczy to również owoców). Na diecie lepiej sięgać po cukry złożone, zawarte w produktach z pełnego ziarna.

 





Dobra rada

Prosty sposób na miękkie i aromatyczne mięso? Przed duszeniem zamocz je w marynacie na bazie oliwy, wina lub octu winnego. Możesz również natrzeć je pastą ziołową.

Polecane

Kasza jaglana dobra na wszystko

Kasza jaglana dobra na wszystko

Popularność kaszy jaglanej wciąż rośnie. O ile jeszcze...

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Dieta kopenhaska: na czym polega?

Poznaj zasady sprawdzonej przez tysiące ludzi na całym...

Kubek a filiżanka

Kubek a filiżanka

Jedne z najpopularniejszych naczyń używanych przez nas na...

Tradycyjne kluski śląskie: smak kultury!

Tradycyjne kluski śląskie: smak kultury!

Na Śląsku określa się je mianem klusek „biołych” oraz...