Jak prowadzić swój food truck?

15 lutego 2023 Autor admin Wyłączono

Według najnowszych statystyk ONZ codziennie około 2,5 mld ludzi kupuje jedzenie w mobilnych punktach gastronomicznych, w tym również z food trucków. Raport z 2021 roku autorstwa Grand View Research wskazuje, że z rok na rok rynek food trucków rośnie, a w 2028 roku osiągnie wartość ponad 6 mld USD. W Polsce również coraz więcej osób chce prowadzić swój biznes, zapewniając pyszne jedzenie w pojeździe, jakim jest foodtruck. Cena jednak takiego pojazdu jest jednym z aspektów, jaki należy wziąć pod uwagę, przygotowując biznesplan. Na co jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, decydując się na prowadzenie mobilnej restauracji? 

Znajdź na rynku niszę

Decydując się na prowadzenie bistro na kółkach, należy przede wszystkim zbudować biznesplan. W Polsce nie brakuje foodtrucków, oferujących pyszne jedzenie na terenie plenerowych klubów, koncertach czy gastronomicznych festiwalach. Dlatego dobrze się zastanów, czego klienci jeszcze mogą chcieć spróbować na rynku. Oczywiście amerykański burger, którego chcesz serwować, może być unikalny, lecz z pewnością będzie mu się trudniej wybić spośród foodtrucków, które już mają renomę. 

Czym się kierować zatem otwierając swój foodtruck? Cena pojazdu odgrywa ważną rolę, sprawdź jednakże, jaka nisza jest na rynku pod kątem produktów. Dobrym pomysłem, będzie serwowanie na przykład potraw z kuchni francuskiej. Z pewnością klienci zainteresują się oryginalnymi propozycjami obok już dobrze znanych zapiekanek, hot dogów czy burgerów. Warto rozważyć również sprzedaż pysznych wrapów kierowanych zarówno do mięsożerców, jak i wegetarian. 

Foodtruck – cena

Każdy biznes wiąże się z koniecznością zainwestowaniem na początku własnych pieniędzy. Koszty wiąże się przede wszystkim z koniecznością kupna pojazdu, jakim jest foodtruck. Cena mobilnego bistro waha się od 50 do nawet 90 tysięcy złotych.

Czy o czymś jeszcze trzeba pamiętać, chcąc prowadzić własny foodtruck? Cena pojazdu to tylko kropla w morzu, trzeba doliczyć również koszty sprzętu gastronomicznego, brandingu i nowego designu.